سوختن واشر سرسیلندر: کابوس رانندگان خودرو
موضوع سوختن واشر سرسیلندر یکی از جدیترین و نگرانکنندهترین مشکلاتی است که میتواند برای صاحب خودرو پیش بیاید.
این موضوع هم نیاز به دانش فنی دقیق دارد و هم باید با زبانی نوشته شود که نگرانی مشتری را برطرف کند.
با توجه به حساسیت این موضوع مقالهای کامل و جامع برایتان آماده کردهام که تمامی نکات کلیدی را پوشش میدهد. برای رفع نگرانی خود حتما تا آخر با ما همراه باشید.
تصور کنید در حال رانندگی هستید و ناگهان دمای موتور خودروی شما به طرز خطرناکی بالا میرود. شاید از اگزوز دود سفید غلیظی خارج میشود یا حتی متوجه شوید که آب و روغن موتور با هم قاطی شدهاند. اینها علائم هشداردهنده یک مشکل جدی هستند که میتواند کابوس هر رانندهای باشد.
سوختن واشر سرسیلندر نه تنها یک نقص فنی ساده نیست، بلکه میتواند به موتور خودروی شما آسیبهای جدی و پرهزینهای وارد کند اگر به موقع و توسط متخصصان کاربلد تعمیر نشود. اما نگران نباشید! در تعمیرگاه محمد برتر در تهرانسر، ما با سالها تجربه، تخصص و تجهیزات پیشرفته، آمادهایم تا این مشکل را به طور کامل و با ضمانت برای شما رفع کنیم. هدف ما بازگرداندن سلامت کامل به موتور خودروی شما و آرامش خیال شماست.
حتما صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید و هایلایت رضایت مشتری را ببینید تا با خیال راحت به تعمیرگاه محمد برتر برای تعمیر سرسیلندر مراجعه کنید.
واشر سرسیلندر چیست و چرا اینقدر مهم است؟
قبل از اینکه به “سوختن” این قطعه مهم بپردازیم، بهتر است بدانیم واشر سرسیلندر دقیقاً چه کاری انجام میدهد. واشر سرسیلندر (Head Gasket) یک قطعه حیاتی در موتور خودروی شماست که بین بلوک موتور (Block) و سرسیلندر (Cylinder Head) قرار میگیرد. وظیفه اصلی آن، ایجاد یک آببندی کامل و بینقص بین این دو قسمت اصلی موتور است.
فکر کنید موتور شما یک سیستم پیچیده است که در آن، چندین مایع حیاتی (مانند آب/ضدیخ برای خنک کردن موتور و روغن موتور برای روانکاری) و گازهای داغ (ناشی از احتراق سوخت) در فشارهای بالا جریان دارند. واشر سرسیلندر درست مثل یک مرزبان عمل میکند.
وظایف واشر سرسیلندر چیست؟
جلوگیری از ترکیب مایعات: اجازه نمیدهد آب رادیاتور و روغن موتور با یکدیگر قاطی شوند. اگر این اتفاق بیفتد، میتواند به شدت به موتور آسیب برساند.
حفظ فشار احتراق: تضمین میکند که گازهای داغ و پرفشار ناشی از احتراق سوخت در داخل سیلندرها محبوس بمانند و نیروی لازم برای حرکت خودرو تولید شود.
هدایت جریان مایعات: سوراخهایی روی واشر وجود دارد که مسیرهای دقیق عبور آب و روغن را بین بلوک و سرسیلندر مشخص میکند.اگر واشر سرسیلندر بسوزد یا خراب شود، این مرزبانی به هم میریزد و فاجعه آغاز میشود.
علائم سوختن واشر سرسیلندر
چگونه این بیماری خطرناک را به موقع تشخیص دهیم؟
همانطور که تب یا سرفه مداوم، نشانه یک بیماری در بدن انسان است، خودروی شما نیز هنگام بروز مشکلات جدی، علائم مشخصی از خود نشان میدهد. “سوختن واشر سرسیلندر” یکی از خطرناکترین بیماریهای موتور است که تشخیص به موقع علائم سوختن واشر سرسیلندر، میتواند تفاوت بین یک تعمیر قابل کنترل و یک هزینه هنگفت برای تعویض کامل موتور را رقم بزند.
نشانههایی که باید جدی بگیرید! تشخیص به موقع سوختن واشر سرسیلندر میتواند از آسیبهای بسیار جدیتر و هزینههای گزافتر جلوگیری کند. در ادامه به مهمترین و رایجترین علائم این مشکل میپردازیم که باید بلافاصله پس از مشاهده آنها، خودروی خود را به تعمیرگاه محمد برتر در تهرانسر یا هر تعمیرگاه نزدیک و قابل اطمینان بیاورید:
۱. داغ کردن بیش از حد موتور (افزایش آمپر آب)
آنچه شما میبینید: عقربه آمپر آب به سرعت بالا رفته و به محدوده قرمز نزدیک میشود، حتی در رانندگیهای معمولی. فن خودرو به طور مداوم و با دور تند کار میکند اما دما پایین نمیآید.
*علت فنی به زبان ساده: واشر سرسیلندر، دیواره آببندی بین محفظه داغ احتراق و کانالهای آب سیستم خنککننده است. وقتی این دیواره از بین میرود، گازهای بسیار داغ احتراق وارد سیستم خنککننده شده و آب را به نقطه جوش میرسانند.
داغ کردن موتور (Overheating) به صورت مکرر و بیدلیل این شاید شایعترین و خطرناکترین علامت باشد. اگر آمپر آب خودروی شما بدون دلیل مشخصی (مثل ترافیک سنگین یا سربالایی طولانی) بالا میرود و موتور جوش میآورد، احتمال سوختن واشر سرسیلندر بسیار زیاد است. واشر سرسیلندر خراب نمیتواند سیستم خنککننده را به درستی آببندی کند، در نتیجه آب یا ضدیخ به درستی گردش نمیکند و موتور داغ میکند. این داغ کردن مکرر، خود باعث تشدید آسیب به واشر و حتی تاب برداشتن سرسیلندر میشود.
خروج دود سفید غلیظ از اگزوز (با بوی شیرین) اگر واشر سرسیلندر بسوزد، آب یا ضدیخ وارد محفظه احتراق شده و همراه با بنزین میسوزد. نتیجه این احتراق ناقص، خروج دود سفید غلیظ و بخارمانند از اگزوز است. این دود معمولاً بوی شیرینی دارد (بوی ضدیخ) و با بخار آب عادی که در هوای سرد از اگزوز خارج میشود، متفاوت است؛ دود ناشی از سوختن واشر حتی در هوای گرم هم مشاهده میشود.
2. مخلوط شدن آب و روغن (شیری شدن رنگ روغن)
آنچه شما میبینید: وقتی گیج روغن را بیرون میکشید، رنگ روغن دیگر شفاف نیست و به رنگ قهوهای روشن، کرمی یا شبیه به “کاپوچینو” درآمده است. همچنین ممکن است زیر درب قالپاق سوپاپ نیز این رسوبات شیریرنگ را مشاهده کنید.
*علت فنی به زبان ساده: واشر سرسیلندر بین کانالهای فشار روغن و کانالهای آب نیز قرار دارد. خرابی واشر در این ناحیه باعث ترکیب شدن این دو مایع حیاتی با یکدیگر میشود که برای موتور بسیار خطرناک است.
قاطی شدن آب و روغن (شیری شدن روغن موتور یا کف کردن آب رادیاتور)این نشانه، یکی از قطعیترین علائم سوختن واشر سرسیلندر است. وقتی آببندی از بین میرود، آب (یا ضدیخ) و روغن موتور با هم ترکیب میشوند.
ظاهر روغن موتور: اگر گیج روغن را بیرون بکشید و روغن موتور به رنگ شیری یا کفآلود (مثل قهوه با شیر) باشد، نشانه ورود آب به سیستم روغن است.ظاهر آب رادیاتور/منبع انبساط: اگر آب رادیاتور روغنی یا کفآلود باشد، یا ذرات قهوهای (شبیه گل و لای) در آن مشاهده شود، نشانه ورود روغن به سیستم خنککننده است.
3. کم شدن مداوم آب رادیاتور بدون نشتی خارجی
آنچه شما میبینید: شما به طور مداوم مجبور به اضافه کردن آب به رادیاتور یا منبع انبساط هستید، اما هیچگونه نشتی قابل مشاهدهای زیر خودرو پیدا نمیکنید.
*علت فنی به زبان ساده: آب سیستم خنککننده یا در حال نشت به داخل سیلندر و بخار شدن است (که باعث دود سفید میشود) و یا در حال نشت به داخل سیستم روغنکاری است (که باعث شیری شدن روغن میشود). این یکی از پنهانترین علائم سوختن واشر سرسیلندر است.
کم شدن مداوم آب رادیاتور بدون نشتی خارجی قابل مشاهده اگر مجبورید دائماً آب رادیاتور خودرو را اضافه کنید، اما هیچ نشتی آب روی زمین یا قطعات موتور مشاهده نمیکنید، احتمالاً آب به داخل موتور نشت کرده و در حال سوختن یا تبخیر شدن است.
حباب زدن در رادیاتور یا منبع انبساط (در هنگام روشن بودن موتور)وقتی موتور روشن است و درپوش رادیاتور یا منبع انبساط را باز میکنید، اگر حبابهای هوا را مشاهده میکنید که مدام از مایع خارج میشوند، این نشاندهنده نشت گازهای احتراق از سیلندرها به داخل سیستم خنککننده است. این همان “کمپرس رد کردن” معروف است.
4. کاهش توان و احتراق ناقص موتور (ریپ زدن)
آنچه شما میبینید: احساس میکنید خودرو دیگر قدرت و شتاب همیشگی را ندارد و موتور به صورت نامنظم کار میکند (اصطلاحاً ریپ میزند).
*علت فنی به زبان ساده: گاهی اوقات واشر سرسیلندر بین دو سیلندر مجاور خراب میشود. این امر باعث میشود فشار کمپرس از یک سیلندر به سیلندر کناری فرار کند و در نتیجه، هر دو سیلندر دچار افت فشار و احتراق ناقص شوند.
کاهش قدرت موتور (افت شتاب) و لرزش یا بد کار کردن موتوربا سوختن واشر سرسیلندر، فشار احتراق به درستی در سیلندر محبوس نمیشود. این “کمپرس رد کردن” باعث کاهش قدرت موتور، افت شتاب و لرزش میشود، به خصوص در دورهای پایین. موتور ممکن است به صورت نامنظم کار کند یا حس کنید “سه کار” میکند.
5. خروج دود سفید غلیظ از اگزوز
آنچه شما میبینید: به خصوص در ابتدای صبح پس از روشن کردن خودرو، دود سفید غلیظ و غیرعادی (شبیه به بخار آب) از اگزوز خارج میشود که با گرم شدن موتور نیز ادامه پیدا میکند.
*علت فنی به زبان ساده: این یکی از قطعیترین علائم سوختن واشر سرسیلندر است. در این حالت، آب سیستم خنککننده به دلیل خرابی واشر، به داخل سیلندر نشت کرده و همراه با بنزین میسوزد و به صورت بخار آب از اگزوز خارج میشود.
بوی سوختگی یا بوی شیرین داخل کابین گاهی اوقات نشتی جزئی گازهای احتراق یا بخار ضدیخ به داخل سیستم تهویه نفوذ کرده و بوی خاصی را در کابین ایجاد میکند.
پس از مشاهده این علائم سوختن واشر سرسیلندر (واشر زدن) چه کنیم؟
اقدام فوری: اگر یک یا چند مورد از علائم سوختن واشر سرسیلندر را در خودروی خود مشاهده کردید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است: فوراً خودرو را خاموش کرده و دیگر با آن رانندگی نکنید!
ادامه رانندگی با این شرایط، میتواند یک مشکل قابل تعمیر را به یک آسیب جبرانناپذیر و تعویض کامل موتور تبدیل کند. در این شرایط، بهترین کار تماس با یک مرکز تخصصی و معتبر مانند «تنظیم موتور برتر» برای دریافت مشاوره و انتقال خودرو به تعمیرگاه است.
علت واشر زدن خودرو
دلایل اصلی سوختن واشر سرسیلندر معمولاً یک اتفاق ناگهانی نیست، بلکه نتیجه یک فرآیند یا مجموعهای از عوامل است که به مرور زمان به این قطعه حساس فشار میآورند:
- داغ کردن بیش از حد موتور (Overheating): علت اصلی ، مهمترین و رایجترین دلیل سوختن واشر سرسیلندر است. وقتی موتور به دلیل مشکلات در سیستم خنککننده (مثل کمبود آب، خرابی ترموستات، فن، واتر پمپ، رادیاتور مسدود یا شیلنگهای پاره) بیش از حد داغ میشود، گرمای زیاد باعث تاب برداشتن سرسیلندر و در نتیجه از بین رفتن آببندی واشر میشود. این آسیب به سرسیلندر، واشر را تخریب میکند و نشت مایعات و گازها شروع میشود.
- در نصب یا تعمیرات قبلی اگر واشر سرسیلندر به درستی و با گشتاور (Torque) مناسب بسته نشود، یا سطح سرسیلندر و بلوک موتور قبل از نصب واشر جدید به خوبی تمیز و صاف نشده باشند، واشر خیلی زودتر از موعد مقرر دچار مشکل میشود. این موضوع به خصوص در تعمیرگاههای غیرمتخصص که بدون تراشکاری یا صافکاری سرسیلندر اقدام به تعویض واشر میکنند، شایع است.
- عمر مفید و فرسودگی طبیعیمانند هر قطعه دیگری در خودرو، واشر سرسیلندر نیز دارای عمر مفیدی است. با گذشت زمان، در معرض حرارت و فشار دائمی، مواد تشکیل دهنده واشر (معمولاً فلز و کامپوزیت) فرسوده شده و خاصیت آببندی خود را از دست میدهند.
- استفاده از ضدیخ نامناسب یا عدم تعویض به موقع ضدیخ علاوه بر جلوگیری از یخزدگی، از خوردگی قطعات فلزی موتور نیز جلوگیری میکند. استفاده از آب خالص یا ضدیخ نامرغوب میتواند باعث خوردگی و زنگزدگی در مسیرهای آب و روغن شده و به واشر سرسیلندر آسیب برساند.
- مشکلات در سیستم جرقهزنی یا سوخترسانی احتراق ناقص یا دیررس در سیلندرها میتواند منجر به افزایش غیرعادی دما و فشار در محفظه احتراق شود که این فشار اضافی به واشر سرسیلندر آسیب میزند.
خطرات نادیده گرفتن سوختن واشر سرسیلندر
چرا باید فوری سرسیلندر را تعمیر کنید؟ سوختن واشر سرسیلندر یک مشکل نیست که بتوان آن را نادیده گرفت یا به تعویق انداخت. هرگونه تأخیر در تعمیر، میتواند به عواقب فاجعهبار و هزینههای چندین برابر منجر شود که در ادامه به طور کامل در مورد این آسیب ها توضیح دادهایم.
آسیب جدی به موتور: با نشت آب به داخل روغن، خاصیت روانکاری روغن از بین میرود و اصطکاک داخلی موتور به شدت بالا میرود. این میتواند باعث یَتاقانی شدن موتور (Seizure)، خرابی میللنگ و میل سوپاپ، و در نهایت قفل شدن کامل موتور شود.
تاب برداشتن سرسیلندر: داغ کردن مکرر موتور، میتواند سرسیلندر را تاب دهد یا حتی باعث ترک خوردن سرسیلندر شود. در این صورت، علاوه بر تعویض واشر، باید سرسیلندر نیز تعویض یا به صورت تخصصی جوشکاری شود که هزینهها را به شدت افزایش میدهد.آسیب به پیستونها و سیلندرها: ورود آب به محفظه احتراق میتواند باعث آسیب به دیواره سیلندرها و پیستونها شود.
هزینههای گزاف و غیرقابل جبران: در نهایت، نادیده گرفتن این مشکل میتواند شما را مجبور به تعمیر اساسی موتور (اورهال) یا حتی تعویض کامل موتور کند که بسیار پرهزینهتر از تعویض واشر سرسیلندر است.
مراحل تعمیر واشر سرسیلندر در تعمیرگاه محمد برتر
فرآیند تخصصی تعمیر واشر سرسیلندر در تعمیرگاه محمد برتر تهرانسر تعویض واشرسرسیلندر نیاز به مهارت، دقت و ابزار تخصصی دارد. هرگونه اشتباه در این فرآیند، میتواند منجر به سوختن مجدد واشر در مدت زمان کوتاه یا آسیبهای دیگر به موتور شود. در تعمیرگاه محمد برتر، ما این فرآیند را با نهایت دقت و حرفهایگری انجام میدهیم.
- عیبیابی دقیق و اولیه: قبل از هر اقدامی، متخصصین ما با بررسی علائم، تستهای کمپرس موتور، و بررسی دقیق مایعات، از سوختن واشر سرسیلندر اطمینان حاصل میکنند.
- دمونتاژ دقیق قطعات و باز کردن سرسیلندر: این مرحله شامل باز کردن قطعات جانبی موتور مانند منیفولد ورودی و خروجی، سیستم جرقهزنی، تسمه تایم، میل سوپاپها و در نهایت باز کردن پیچهای سرسیلندر و جدا کردن آن از بلوک موتور است. این کار نیاز به رعایت ترتیب و دقت بالا دارد.
- بررسی و تراشکاری سرسیلندر (بسیار حیاتی!)پس از باز کردن: سرسیلندر به دقت از نظر هرگونه تابدیدگی یا ترکخوردگی بررسی میشود. اگر سرسیلندر تاب برداشته باشد، حتماً باید به تراشکاری فرستاده شود تا سطح آن کاملاً صاف و هموار شود. نادیده گرفتن این مرحله، بزرگترین اشتباهی است که منجر به سوختن مجدد واشر میشود. تراشکاری سرسیلندر توسط افراد متخصص و دستگاههای دقیق انجام میشود. در صورت ترکخوردگی عمیق، ممکن است نیاز به جوشکاری تخصصی یا حتی تعویض سرسیلندر باشد.
- تمیزکاری و آمادهسازی سطوح: سطوح بلوک موتور و سرسیلندر باید به دقت از هرگونه ذرات واشر قدیمی، رسوبات یا آلودگی تمیز شوند تا واشر جدید بتواند آببندی کاملی ایجاد کند.
- نصب واشر سرسیلندر جدید و با کیفیت:واشر سرسیلندر جدید (با کیفیت بالا) در محل خود قرار میگیرد. در این مرحله، انتخاب واشر با کیفیت مناسب و اصلی برای خودروی شما اهمیت بالایی دارد.
- مونتاژ و سفت کردن پیچها با گشتاور (Torque) دقیق: یکی از مهمترین مراحل، بستن پیچهای سرسیلندر است. این پیچها باید با ترتیب و گشتاور مشخص (Torque) و در چند مرحله سفت شوند. استفاده از آچار گشتاور (Torque Wrench) در این مرحله ضروری است و هرگونه انحراف از دستورالعمل سازنده، میتواند منجر به سوختن مجدد واشر شود.
- تست نهایی و هواگیری سیستم خنککننده: پس از مونتاژ کامل، سیستم خنککننده باید به طور کامل هواگیری شود تا حبابهای هوا از بین بروند و مایع خنککننده به درستی در سیستم جریان یابد. سپس خودرو روشن شده و عملکرد آن در دماهای مختلف بررسی میشود تا از رفع کامل مشکل و صحت عملکرد موتور اطمینان حاصل شود.
تعمیر سرسیلندر انواع خودرو در تعمیرگاه محمد برتر
تعمیرگاه اتومبیل برتر با مدیریت محمد برتر در تعمیر سرسیلندر خودروهای ایرانی مثل پراید، پژو، سمند و تیبا ، چینی و کرهای تخصص دارد.
تجربه ما نشان میدهد که برخی از خودروهای داخلی، بیشتر در معرض خطر سوختن واشر سرسیلندر قرار دارند که به طور مجزا آنها را مورد بررسی قرار دادیم و عوامل واشر زدن را نیز توضیح داده ایم.
پژو ۴۰۵، پارس و سمند (موتور XU7):
متاسفانه موتور XU7 که روی این خودروها نصب شده، به دلیل طراحی خاص و حساسیت به داغ کردن، به “واشر سوز” معروف است. کوچکترین سهلانگاری در سیستم خنککننده (مانند کمبود آب، ترموستات خراب یا رادیاتور کثیف)، میتواند منجر به سوختن واشر سرسیلندر در این خودروها شود. ما به طور کامل با چالشهای این موتور آشنا هستیم و بهترین راهحلها را ارائه میدهیم.
پراید و تیبا (موتور M13 و M15):
این خودروها نیز با وجود سادگی موتور، در صورت بیتوجهی به سیستم خنککننده یا رانندگی پرفشار، میتوانند دچار سوختن واشر سرسیلندر شوند.
سایر خودروهای ایرانی و چینی: در تمامی خودروها، کیفیت قطعات و نگهداری منظم، نقش کلیدی در جلوگیری از این مشکل دارد. تشخیص دقیق علت و رفع آن، کلید جلوگیری از تکرار مشکل است. در تعمیرگاه محمد برتر، ما نه تنها مشکل را رفع میکنیم، بلکه با بررسی دقیق علت اصلی سوختن واشر (مانند وضعیت ترموستات، فن، رادیاتور و واتر پمپ)، به شما کمک میکنیم تا از بروز مجدد آن پیشگیری کنید.
سمند و دنا با موتور EF7
موتور ای اف سون ساختار کاملا متفاوتی دارد و اصولا واشر نمیزند، اگر دیدید خودروی شما آب و روغن قاطی کرده باید به اویل ماژول مراجعه کنید، یا نیاز به تعویض اویل ماژر است یا با تعویض اورینگ مشکل ماشین کامل رفع میشود. این کار هم حتما باید توسط مکانیک وارد به خودروهای ای اف سون انجام شود.
چرا تعمیرگاه محمد برتر در تهرانسر بهترین انتخاب برای تعمیر واشر سرسیلندر شماست؟
تعمیر واشر سرسیلندر یک سرمایهگذاری مهم برای سلامت بلندمدت خودروی شماست. انتخاب یک تعمیرگاه مطمئن و متخصص، تمام تفاوت را ایجاد میکند. تعمیرگاه محمد برتر در غرب تهران با ویژگیهای منحصر به فرد خود، بهترین گزینه برای شماست:
تخصص بینظیر در خودروهای ایرانی، چینی و کرهای: ما به طور کامل با مشخصات فنی، نقاط ضعف و قوت و روشهای تعمیر صحیح موتور این خودروها آشنایی داریم. این دانش عمیق، به ما امکان میدهد تا تعمیرات را با دقت و اثربخشی بیشتری انجام دهیم. حالا به چرایی انتخاب شما بپردازیم.
تیم متخصص ما:
تیم مکانیکهای ما در محمد برتر متخصص، با تجربه و آموزشدیدهترین مکانیکهاست که سالها تجربه در زمینه تعمیرات پیچیده موتور، به خصوص تعویض واشر سرسیلندر دارند.
تجهیزات مدرن و دقیق:
ما از بهروزترین ابزارها و دستگاههای عیبیابی برای تشخیص دقیق مشکل و از آچارهای گشتاور کالیبره شده برای بستن صحیح پیچهای سرسیلندر استفاده میکنیم. همچنین، همکاری با بهترین تراشکاریهای معتبر، تضمینکننده کیفیت صافکاری سرسیلندر شماست.
استفاده از قطعات یدکی با کیفیت و اصلی:
ما فقط از واشر سرسیلندر و سایر قطعات یدکی با کیفیت بالا و استاندارد استفاده میکنیم تا از طول عمر و دوام تعمیرات شما اطمینان حاصل کنیم.
ضمانت خدمات توسط محمد برتر:
ما به کیفیت کار خود اطمینان کامل داریم. تمامی خدمات تعمیر واشر سرسیلندر در تعمیرگاه محمد برتر با ضمانت کتبی ارائه میشود. این یعنی آرامش خاطر شما، اولویت ماست.
شفافیت در هزینهها و مشاوره صادقانه:
قبل از شروع هر کاری، تمامی مراحل و هزینههای احتمالی به طور کامل و شفاف برای شما توضیح داده میشود. ما هیچ هزینه پنهانی نداریم و تنها راهکارهایی را پیشنهاد میدهیم که واقعاً به نفع خودرو و بودجه شما باشد.
موقعیت مکانی ایدهآل:
دسترسی آسان در قلب تهرانسر، بلوار گلها، ما را به انتخابی راحت برای ساکنین این منطقه و مناطق اطراف تبدیل میکند.
اجازه ندهید سوختن واشر سرسیلندر، به موتور خودروی شما آسیب جدی بزند! وقتی صحبت از سلامت موتور خودروی شماست، تعلل جایز نیست. اگر هر یک از علائم سوختن واشر سرسیلندر را مشاهده کردید، فوراً با خودروی خود (ترجیحاً با یدککش، برای جلوگیری از آسیب بیشتر) به تعمیرگاه محمد برتر در تهرانسر مراجعه کنید. ما با تشخیص دقیق، تعمیرات تخصصی و ضمانت کتبی، خودروی شما را به سلامت کامل باز میگردانیم.
همین امروز برای مشاوره یا رزرو نوبت با ما تماس بگیرید یا به تعمیرگاه محمد برتر مراجعه کنید.
آدرس: تهرانسر، بلوار گلها، بین کوچه 23 و 25، پلاک 174 و 176، تعمیرگاه اتومبیل برتر
شماره تماس: 09102709400 – 44546631در یک کلام تعمیرگاه محمد برتر: تخصص، اطمینان، و ضمانت برای سلامت موتور خودروی شما
اشتراک ها: بهترین مکانیک برای تعمیر موتور تیوفایو با ضمانت